søndag 6. april 2014

Jeg har gjort det igjen....

næmlig kokkelert på kjøkkenet, og har prøvd en ny rett. Nå har jeg aldri likt å lage mat, men den trenden har snudd seg i løpet av denne uken. Ikke mye som skal til med andre ord, he-he :) Jeg laget mousakka fra bunnen av på mandag, og dette gikk utrolig fint. Dermed bestemte jeg meg for å prøve noe nytt i dag...
Tidligere i uken så jeg på God morgen Norge, og da laget Wenche Bakt torsk med mandelpotet, tomat og basilikum... Og denne oppskriften tok jeg med meg på kjøkkenet i dag :) 


Jeg kokte potetene og tinte opp fisken først... Fant ut at jeg ville ha disse to igrediensene ferdig først. Så surret jeg løk, hvitløk og chili i litt olje en stund, før jeg hadde oppi bitte litt tomatpure :)



Så hadde jeg en boks med hakkede tomater oppi, og lot det hele surre i 5 minutter :)






Mens retten stor og surret, skjærte jeg potene og fiskebitene i terninger. Og så var det å vende det forsiktig inn i tomatsausen.



Når stekeovnen var klar på 150 grader var det bare å sette retten i ovnen, og la den stå i 20 minutter... Og resultatet var ikke så aller verst :) Vi kommer nok til å ha denne retten flere ganger, men regner med å legge til litt mer grønnsaker tenker jeg.. Kanskje jeg putter oppi litt gulrøtter og erter :)



2 kommentarer:

arve sa...

Min kusin gjör mat men ikke til meg men det ser jo godt ut :)

Nina Aasheim sa...

Skulle gjerne ha servert mat til deg jeg :) Joda, var godt, men blir som skrevet noen justeringer :)

Andre blogginnlegg du kanskje vil like :)