lørdag 9. mars 2013

Løkkemetoden...

er en veldig grei måte, når man skal starte med en tråd ved brodering... Jeg har fått et par spørsmål om hvordan jeg gjør dette, og jeg er ikke noe flink til å forklare meg... Derfor fant jeg ut, at jeg nå skal heller legge ut bilder med forklaring her....


1. Når man skal brodere med to tråder, så starter jeg med en tråd, som jeg da heller legger dobbelt :) Da blir det seende slik ut:

2. Når jeg da har fått ført nålen opp og ned igjen, som på bilde ved siden av, så snur jeg arbeidet:

3. Nå er det bare å føre nålen inn i løkken, som på bilde ved siden av :) Etter å ha dratt nålen gjennom og strammet til, blir det sende ut som her:


4. Etter å ha strammet tråden i løkken skikkelig til, er det bare å snu arbeidet og brodere de stingene man skal :) Om jeg skal ha flere sting, som er alt fra 2 til 4 ruter bortenfor, så bare fortsetter jeg med tråden.  Dersom jeg ikke skal brodere mer med den tråden, så fester jeg enden under de broderte stingene :) 

Da håper jeg dette har vært til hjelp, for dere som har lurt på dette med løkke under start av en tråd :) Er det noe dere fortsatt lurer på, så ta gjerne kontakt :)
Denne metoden kan man bruke så lenge det er partall angående hvor mange tråder man skal brodere med. Ved fire tråder, tar man jo da bare to lengder, og bretter dobbel :) Seks tråder , ja da bruker man tre lengder, som er brettet dobbel :) Satser på dette vil være til hjelp :) 


Ingen kommentarer:

Andre blogginnlegg du kanskje vil like :)