søndag 31. mars 2013

Kokosbollekake :)

Her for en tid tilbake fikk jeg oppskrift på denne kaken av en god brevvenninne :) Jeg har utsatt og utsatt å lage den, men i dag kom jeg omsider i gang :) 
Pynten består av 1 smeltet kokesjokolade, som skulle ha vært blandet med 1 ss kokosfett. Jeg hadde bestemt meg for å prøve med vanlig margarin, så jeg hadde ikke kjøpt inn kokosfett....;( Dette kommer jeg til å gjøre, om jeg skal lage den flere ganger...

Smeltet kokesjokolade med margarin anbefaler jeg ingen... Den stivnet jo igjen før jeg fikk sukk for meg :( Jeg så for meg en kake uten sjokoladepynt, men fant på å ringe min søster. Som kokk, har hun som oftest gode tips og råd, og det hadde hun i denne saken også. Litt kaffe i sjokoladen...


Så jeg har altså blandet i litt kaffe.. Derfor ser ikke kaken så fin ut som den burde.. Jeg skulle egentlig ha hatt sjokoladepynt på hele toppen og rundt på siden... Jaja, smaken var nå bra, foruten litt smørsmak da....;) 


3 kommentarer:

Astrid Margrete Dalen Stensland sa...

Er noe som heter øvelse gjør mester;) Laget sånn kake for noen år siden, men der skulle det bare være smeltet sjokolade på toppen og det gikk ikke så bra, så neste gang blir det kokosfett i tillegg;)

minhverdagsblogg sa...

Denne så kjempegod ut Nina.Flott at du fikk prøvd oppskriften jeg sendte til deg:-)Ha en fin kveld.

♥ Mys ♥ sa...

Denne så da virkelig yummy ut:)
*Klem*

Andre blogginnlegg du kanskje vil like :)