onsdag 20. februar 2013

Hvor bør egentlig en bussjåfør ha oppmerksomheten sin?

Etter min mening bør nå bussjåførene, som alle andre sjåfører ha fokuset på trafikken. I tillegg bør vel kanskje bussjåføren følge med på busstopp som han passerer på sin rute... Jeg syns i alle fall at vi som brukere må kunne forvente at bussen stopper og plukker oss opp, og ikke minst stopper på et busstopp når noen skal av...
Vel, i dag skulle John-Martin og jeg en liten tur på Europris, og gikk til busstoppet. Bussen kom, og jeg rakk ut hånden, men jammen kjørte den enda videre. Joda, den stoppet til slutt, men da litt lengre borte, og midt i trafikken :( Etter ferdig handlerunde gikk vi for å ta buss tilbake.. Det viste seg å være samme bussjåfør, men denne gang klarte han å plukke oss opp på busstoppet...;) Verre var det da vi skulle av... Til tross for at jeg hadde trykt på stoppknappen, ja så kjørte manne videre han.. Jeg måtte rope ut til han før han oppdaget at vi skulle av... Mon tro hvor denne bussjåførene hadde tankene sine i dag? I alle fall ikke der han burde... Jeg har nå sendt inn klage til Tide, så er spent på responsen derfra.....



Ingen kommentarer:

Andre blogginnlegg du kanskje vil like :)