lørdag 31. mars 2012

Idiot bak rattet :(

Jeg er vel kanskje stygg som kaller en sjåfør som idiot, så lenge jeg ikke kjenner personen. Allikevel kaller jeg alle sjåfører for idiot, så lenge dem gjør meg kliss våt :(
Nå har jeg lappen selv, men ikke kjørt på nesten ti år. Allikevel vil jeg si at jeg er en sjåfør som tar hensyn. 

I går da Roy og jeg skulle i butikken, så plasket det godt, som dere kanskje kan se på bildet... Når man kjører i slikt vær, bør man ikke da ta litt hensyn? Må man absolutt kjøre akkurat der det renner vann når man har mulighet for å svinge litt vekk fra fortauet? Og ikke minst bør man ikke sakne farten litt i det man kjører forbi noen? En del spørsmål, og som sjåfør hadde jeg tenkt/svart ja på disse tre spørsmålene. Dette gjorde dessverre ikke sjåføren av denne bilen, så han burde virkelig revurdere sine tanker ved kjøring under slike forhold.


2 kommentarer:

Heidi sa...

Jeg bruker noe sterkere ord enn en idiot på de der som gjerne øker farten når de ser det kommer forgjengere og det er en stor svær sølepytt der. Og de skal være ekstremt glad for at jeg ikke ser de igjen.. Jeg har hyttet knyttneven noen gang og vist fingeren x-antall ganger. Det er ikke lov det der, så man kan anmelde dem. Men det kommer man neppe langt med, om man ikke vet hvem det er. Men idiot, er mildt sagt.

Astrid Margrete Dalen sa...

Du vet at du har lov til å anmelde sånne forhold? Det fikk jeg høre da jeg opplevde noe lignende i Bergen for flereår siden.

Andre blogginnlegg du kanskje vil like :)