mandag 20. juni 2011

Bulgaria- Sunny Beach :)

Som mange har fått med seg, så reiste Roy og jeg på bryllupsreise til Sunny Beach..;) Vi reiste fra Bergen 4.juni, og skulle ha en uke der nede ;) Da vi kom til hotel Majestic, ble vi jo nesten overveldet over hotelrommet, og ikke minst av selve hotellet. Det så jo så fint ut på internett, og de bildene vi hadde sett på, løy virkelig ikke...;)








Og utsikten fra balkongen vår, var jo bare helt herlig;)
















Ute på hotellets platning, var det kjempe utsikt mot svartehavet, og der var det mange sitteplasser.. Der var det rett og sl
ett godt, og bare sitte å se på utsikten, og nyte en pils eller to ;)








Mellom hotellet og havet, gikk
strandpromenaden ;)


















Her lå det blant annet mange fine restauranter, og vi var nå innom en del av dem... Maten var både billig og god;) På den ene restauranten spiste vi hver vår pizza, og hadde en brus hver, og det kostet oss vel ca. kr.80,-.


















Det lå også mange boder langs strandpromenaden, og vi
kjøpt litt souvenirer, og ikke minst en god del julegaver ;)
Og ellers i hovedgatene, så vi ofte denne herlige transportmåten ;))








Torsdagen tok vi oss en tur til Nessebar, og her likte vi oss veldig godt ;) Det var mange gamle bygninger, og ikke minst man
ge kjøpsboder her også ;) Vi stor koste oss til det ble sene ettermiddagen denne dagen også...;)










































Vel tilbake i Sunny Beach på hotelrommet verket desverre Roy i armen ;( Neste morning var det bare å få han til lege, da han hadde vært våken hele natten, og fått andre symptomer som vi ikke likte ;( Fra lege bar det rett til et sykehus i Burgas.... Der ble han innlagt...
Ut på kvelden reiste jeg tilbake til hotell Majestic....Dem på hotellet var veldig flinke til hjelpe meg i min vanskelige situasjon, så jeg kan nesten ikke få takket dem nok. Tirsdag fikk jeg vite at Roy ikke ville bli utskrevet før til lørdagen, så da ble jeg enige med Star Tour og Europeiske reiseforsikring om å flytte til hotell nærmere sykehuset. Da havnet jeg på besøk til Roy på sykehuset, hvor jeg var i mange timer... Var jammen godt å se han igjen, siden jeg da ikke hadde sett han siden fredag uken før... Jeg fikk da et rom på hotell Aqua, hvor jeg var til torsdag morgen... Da ble jeg flyttet over til hotell Bulgaria, hvor jeg var til lørdagsmorgen..

Denne morgenen møtte jeg den danske legen, som skulle være med oss hele veien hjem til Bergen.Reisen vår startet utenfor hotellet med taxi allerede kl.08.45 lokal tid(I Norge var altså da kl.07.45). Da kjørte vi og hentet Roy på syehuset, for så å bli kjørt til Varna. Herfra gikk flyet vårt kl.13.25, og det gikk da til Vienna ;) Her fikk vi sitte i ro på flyet etter landing, siden det var det samme flyet som skulle videre til København. Vel framme i K.havn ble det ca. tre timers venting, før neste fly brakte oss hjem til gode Bergen igjen.
Det var utrolig godt å sette bena mine på norsk jord igjen, etter en uke alene i et fremmed land. Legen ble i taxi fra Flesland og på akuttmottaket på Haukeland. Her overga han papirer og Roy, og mens han ble innlagt for kontroll reiste jeg hjem... Roy er heldigvis i veldig god form igjen, etter det som skjedde med han;)

Vi stor koste oss virkelig på bryllupsreisen vår ;) I alle fall fram til torsdag, men de ekstra dagene skulle vi gjerne ha vært foruten. Nå ble vi overhode ikke skremt, så Bulgaria skal vi nok til flere ganger ja ;)

Nå sitter jeg bare å håper på telefon om at Roy kommer hjem i dag ;)))



3 kommentarer:

Anonym sa...

Godt at dere er hjemme igjen min venn :) Så flott plass dere hadde :) Og neste gang dere reiser så skal du se at alt blir bedre :) Klemmer deg min venn :)

Nina J R

Nina's hobby- og hverdagsblogg sa...

Tusen takk for det vennen ;) Ja, som jeg sa til dem på hotellet: Vi kommer tilbake, men da uten kaos ;) Klarte nå heldigvis ha litt humor inni mellom....

Klemmer ;)

Lille`s hule sa...

Oy måtte inn og lese, så bra at alt har gått bra. Jeg synes det er så mange som får problemer etter sydenopphold.
Onkelen min i Begen fikk også noe problemer nå sist de var i syden,men i skrivende stund husker jeg ikke hva det var...
Håper du får sove snart, sliter med søvn til tider jeg også :(
Ha ei fortsatt fin og kreativ uka.
Lille

Andre blogginnlegg du kanskje vil like :)