søndag 28. september 2008

Hm, jeg er nok ingen bakeekspert, så.....

det blir nok sjelden baking her, he he... I dag har jeg nå laget skolebrød. Oppskriften jeg lagde, skulle bli 40 boller. Jeg fikk nå bare 13, og dem ble ganske så store.
Dermed delte jeg hver bolle igjen i to, og da ble det plutselig 28 boller. Det er jo fortsatt 12 boller mindre, enn oppskriften tilsa, men jeg orker ikke mer utrulling..... Eneste minuset ble, at pga sliten rygg, orket jeg ikke stå så lenge, så siste resultat ble ikke like fine boller.....
Og en annen ting jeg fant ut, er at om det blir en neste gang, blir jeg å la være og pensle dem med egg. Bollene ble jo så mørke på grunn av det ;-(
Nå gjenstår det bare å lage melisglasur og få kokos på :-) Blir vel etendes til tross for stygg fasong, og mørk farge....

Ingen kommentarer:

Andre blogginnlegg du kanskje vil like :)